تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟ تلاش کادر پزشکی استقلال برای رساندن سهرابیان به بازی با تراکتور قرارداد علیپور با ژیل ویسنته آخر فصل تمام می‌شود| احتمال بالای بازگشت به پرسپولیس سازمان لیگ مانع خرید کلی بلیت‌های پرسپولیس-سپاهان توسط بانک شهر سرنوشت اوسمار در دستان مورایس| لیگ را بدهد شانس ماندن ندارد تاریخ و ساعت بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا | در یک‌قدمی فینال قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انجام شد چه مبارک خبری بود ... اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود ملی‌پوشان والیبال به‌خط شدند
سرخط خبرها

آرژانتین و مارادونا، نظاره‌گر جادوی لیونل مسی| کروات‌ها به دنبال معجزه

  • کد خبر: ۱۳۹۸۰۹
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
آرژانتین و مارادونا، نظاره‌گر جادوی لیونل مسی| کروات‌ها به دنبال معجزه
آرژانتین از ۱۹۸۶ قهرمان نشده و حالا به دنبال قهرمانی ست، در آخرین جام جهانی مسی.

گروه ورزش| شهرآرانیوز، تیم‌های ملی آرژانتین و کرواسی در مرحله نیمه نهایی جام جهانی قطر امشب به مصاف هم می‌روند. آرژانتین شاید، اما کرواسی را کمتر کسی ممکن می‌دانست که بتواند دوبار نتایج درخشان ۲۰۱۸ را تکرار کند و به جمع ۴ تیم برتر جهان برسد. اما شاگردان دالیچ غیرممکن را ممکن کردند و حالا برای تاریخ سازی آماده نبردی دیگرند.
کرواسی که از ۱۹۹۱ از یوگسلاوی استقلال یافت، در جام جهانی ۹۸ با بلاژویچ و برانکو روی نیمکت و درخشش داوور شوکر، کروات‌ها به جمع ۴ تیم برتر جهان رسیدند و در نیمه نهایی مقابل فرانسه با نتیجه ۲ بر ۱ شکست خوردند تا طعم فینال را نچشند و در نهایت به عنوان سومی جهان دست یافتند.
در جام جهانی ۲۰۱۸، دالیچ این بار به مدد درخشش مودریچ و مانژوکیچ با کرواسی به فینال رسید. این بار هم فرانسه سد راه موفقیت بزرگ کرواسی شد و در فینال ۴ بر ۲ شاگردان دشام پیروز شدند و کرواسی بعد از برنز ۹۸، نقره ۲۰۱۸ را کسب کرد.
حالا در ۲۰۲۲ قطر، کرواسی موفق شده دوباره در جمع ۴ تیم برتر جهان باشد و این بار هم اتفاقا ممکن است با غلبه بر آرژانتین، در فینال به فرانسه برسد. به شرطی که کرواسی این طرف پیروز شود و فرانسه هم در آن سوی جدول، مراکش را شکست دهد.
در آن سو، اما آرژانتین رویای قهرمانی با مسی را دوباره زنده کرده است. مسی از ۲۰۰۶ حضور در جام جهانی را تجربه کرده و هر بار به بهانه‌ای طعم قهرمانی را نچشیده است. ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴، در هر ۳ جام جهانی آلمان، آلبی سلسته را مغلوب کرد و حالا مسی و اسکالونی امیدوارند با توجه به غیبت آلمان در جمع ۴ تیم برتر جام جهانی ۲۰۲۲ این بار همه چیز فرق کند.
ارژانتین در ۲۰۱۸ مقابل کرواسی در مرحله گروهی با نتیجه تحقیرآمیز ۳ بر ۰ شکست خورد و به لطف تساوی مقابل ایسلند و پیروزی مقابل نیجریه با ۴ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شدند. اما در یک هشتم نهایی مقابل فرانسه، در یک ماراتون جذاب با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خوردند و خیلی زود حذف شدند.
لیونل مسی و مودریچ، اما نقش اول‌های شب پرماجرای فوتبال دنیا خواهندبود. ۲ ستاره‌ای که با لباس بارسا و رئال، بار‌ها روبه روی یکدیگر قرار گرفتند. این بار، اما فرق می‌کند. این بار جنگی از جنس ۲ ملت است، نه ۲ باشگاه ولو با فلسفه درگیری سیاسی.
آخرین باری که آرژانتین طعم قهرمانی در جهان را چشید، ۱۹۸۶ مکزیک بود و مارادونا نقش اول این قهرمانی بود. حالا، اما در اولین جام جهانیِ بدونِ مارادونای فقید و در آخرین جام جهانیِ لیونل مسی همه چیز آماده است تا کارنامه پرافتخار مسی، تنها جای خالی را در میان جام‌ها و افتخاراتش پر کند.
نکته جالب اینکه مارادونا در ادوار جام جهانی ۱ بار قهرمان شد و ۱ بار نایب قهرمان. مسی به بخش نایب قهرمانی در ۲۰۱۴ دست یافته و حالا فقط مانده جام خوشرنگ طلایی.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->